Sabtu, 04 Oktober 2008

INILAH CINTAKU

Sedikit waktu lagi aku berlalu...
Walau tak banyak yang dapat kuberi...
Mungkin tak lebih untuk dikatakan memberi...
Tapi waktu akan terus berjalan...dan aku pasti berlalu...

Sebalut warna yang telah kutoreh dalam hidupmu...
Dan setitik sinar yang menerangi kita...
Semoga dapat memberi arti...
Dan kuharap menjadi kenangan indah dalam perjalanan hidupmu...

Walau tanpa musik yang indah..
Walau tanpa syair yang mengguncang...
Yang mengiringi kisah kita...
Yang menemani cerita kita...

Detik dan saat ini...
Sungguh lebih berarti daripada sejuta tahun yang akan berlalu...
Lebih indah daripada sekedar kata-kata manis yang terus mengalir...
Aku ingin katakan sejujurnya...bukan dengan kata-kata...
Aku ingin nyatakan bukan dengan segala apa yang telah kuberi...
Sungguh...
Hidupku...
Nafasku...
Mencintaimu...

Aku belum lelah mencintaimu...
Aku merasa tak pernah cukup mengasihimu...
Cintaku akan tetap ada...walau aku berlalu...
Cintaku akan selalu bersemi...walau aku telah pergi.


Karawaci, 14 Maret 2001
leonardus pjos

Tidak ada komentar: